Abang n Huny

Daisypath Anniversary tickers

Lilypie - Kids Birthday

Lilypie - Second Birthday

Wednesday, May 25, 2011

hannah oh hannah

anak saya kuat nangis..agaknya menurun perangai sy mase kecik2 dulu kot? smlm babysitter mengadu serba serbi hannah menangis je..mkn nangis, minum nangis, tido nangis, ddk walker nangis, ddk buai nangis smpai akak tu nk wt keje ape pon xble..udahle nangis kuat. smpai bb lain pon tejaga klu dorg tido. hurmm sedih sgt, n dpt rase yg akak tu da xnk jg hannah dah..siannye anak ibu.rase tawar hati je anta pg td. bbsitter pon cm xsenyum mcm sll..sblm ni ada anak die lps spm tolong jg, last wik anak die masuk asasi upm, so dua hari ni die kne jaga sorg..hmm tahla nk kate slh sape. nk slhkan hannah, kecik lagi. nk salahkan bbsitter ble?kn anak sy yg anta first2 dl..rsenye mmg dr dll hannah cmni. tp die amik jgk lagi 2 org baby. skrg da xlarat jg, hannah plak yg dimarah..sedihlah. selame ni rse akak tu sgt baik n lembut. tp smlm mcm lain sgt..mcm marah sgt kt hannah. Ya Allah, jgnla smpai die pukul hannah..Lindungilah Hannah. hubby kate kene aja hannah jgn rapat n manja sgt dgn saya..sy pon xtaula nk ckp sy manjakan ke ape. sbb sy tinggal2 kan la jgk..tp hannah ni kalau nangis mcm nk tecabut urat tekak, mcm tgh sakit je..bile angkat, elok je lompat2 gelak2..haishh salah ibu ke? sume slh ibu bile anak xelok..nape ye??kdg2 sy rase bf membuatkan hannah sgt manja..xnk dgn org.salah ke sy bf??Ya Allah, bantulah saya ni..rase mcm nk benti keje, ddk ruma jg anak sndri. dpt bf smpai 2 thn. anak sihat, anak sayang ibu..ibu happy, anak happy..kan?? hurm bercelaru rasenye otak ni. xtau salah kt mana. Hubby kate lagi..nnt tinggalkan hannah kt MIL seminggu..xyah jupe saya. saya mcm nk nangis.br je mlm smlm ckp kt hubby, xnk gi kusus.xnk bepisah dgn hannah. hannah je teman ibu bile suami balik lambat..bila suami outstation.kalau tinggalkan hannah kt mil seminggu, nnt hannah lupe ibu tak?xsanggup nya nk bepisah..susahnye jadi ibu. penuh cabaran dan dugaan. Berilah saya kekuatan, Ya Allah..buntu rasenya. nak cuti menjaga anak ble x? hurm slh sy xaja anak tgk tv ke?..sbb sy lebih suke men dgn hannah, ckp dgn hannah don't we all act like this??i've read before, interaction with baby is the best rather than leaving her alone with her toys..so, salah saya jgk ke sbb nk anak saya yg terbaik?hummm pani jgn bace buku lg kot..jgn ikut buku lagi..jd org bodoh je kt uma, jg anak mcm org ckp..uwaaaaa sedihhhh :(( skrg nk kene cr nursery utk hannah..moga hannah akan dapat yg terbaik sebaik yg ibu mampu

p/s: sy ni mmg kuat nangis la..tulis entry ni pun nangis. bile mak/MIL kol tye hannah cne pon sy nangis..smlm lps bb sitter komplen, sy trus nangis. xsempat masuk kete pon..nk wt cnee perangai ni plak yg hannah ikut. meti mak sy pon ssh jg sy dl..sian mak. Happy mother's day mak n saya..

Monday, May 23, 2011

dua sabtu lepas

bgn pagi2...mrs B sakit sgt. bengkak kat belah kanan tp side bawah je.beketul2 mcm kene gelgata..gerak sikit pon saket..time solat rse cm mrs B nk gugur jeh.pedih!!trus amik pump n pump but unfortunately..ebm yg kua teramat skt..1Oz je utk belah kanan n 3Oz utk belah kiri.pd hal mlm sblmnye hannah kurang minum.tp susu xkua pon. peliks n sakit!

hampir sejam cube pump susu n dpt kua 1Oz je..trus give up n smbung tido. pedihnye lah bile baring..lps tu kene mengiring plak nk bf hannah..aduhh. plg sedih nk hug hubby pon xle : | kne hug dr belakng jeh..uowhhh cube pump lg skali..n kali ni lg dasat. ebm yg dpt utk belah kanan sgt sikit. belah kiri pon sikit jgk..campurkan dua2 belah dpt 1Oz je. biasanya pagi2 plg sikit pon dpt 5Oz. pelik laa. kalau nk kate blocked duct, apesal kiri pon effect eh?? sedih sgt pg tuhh..tetibe teringat hari semalam sedut air special D'Limau Nipis member..ni pes time tau mkn eskim sejak bersalin. trus hubby ckp..yela tuuu.sape soh mkn eskim..kn da saket : ( down sungguh. betul ke eh sbb tu??mmg ble bengkak ke sbb mkn eskim? tobat xmo mkn da pani..seksa woooo. angkat tgn sakit, angkat brg sakit, nk solat sakit, nk dukung hannah sakit, nk bf pon sakit. tenit tu dah le klu bf nk goyang kaki tangan sume.aduiii menjerit2 la jgk bile tekena tuuuu ouuchhh iskk. keee sebab amalan minggu lps yg sgt pemalas. hari2 pump 2x je sehari kt opis..sllnye 4x. tp mgg lps malassss sangat2..sbb tu ke ekkkk?err de org nk jwb x? blur betul nk mencari penyelesaian sbnr : \

tghari gi medan mara anta bj raye..peewiit.raya tahun ni tidak lg berbaju pegnen. bolehla santek2 skt + beli bj sepapan dgn hubby n hannah. yeyyy semangat mau raya!! harap2 baju ku santekk bile siap nnt..xnampak demok yang penting nyee. lps anto baju raya...gi sogo plak. beli slow cooker sempena hannah da 6 bln sabtu 14.5.11 nii.eksaited yuuuu...pehtu ternampak plak tikar yg cm sticky utk dapo..pehtu tenmpk plak sale seed + padini kt bwh + pehtu tah nmpk mcm2 terbeli plakkk.asalnye nk beli brg skt, laju2 n trus gi uma MIL. so, stroller xbwk, carrier pon xbwk..udahnye hubby kene mendukung si tenit tuh spjg jln2 kt sogo. semangat ok. wpon nmpk slim aje..ibu mmg surrender nk dukung hannah. sanggup bwk brg dr bwk hannah. brg senang sikit..kalau penat ble cmpak jeh tepi..bawak hannah kene series. xle campak2 huhu.tp mmg berat la barang2 tuuu. trus rase paling benci kt tikar yg beli tuuu..berat!besau!leceh!! hishhhh

uh entry ni da belapuk laa..da lame da tulis tp xsiap2 plus 2 mgg ni bz sgt..apelahh. progress hannah pon blom update lg : | xnk cite dah cite psl dua sabtu lps..sbnrnye de cite bes lg yg br sempat nk tulis rini iaitu aishah n apad reception kt palace of the golden horses...mknn adalah xsedap tp attire panten n pelamin adalah sangat cantik. sy siap beli bj khas untuk majlis tuh.semangat la sgt2...cik hannah damia ditinggalkan bersama MIL. sedaya upaya spjg mlm xnk teringat kat hannah.takot die nangis plak..bile sebut je name hannah.cpt2 ckp kt hubby..eh2 jgn ingat hannah..nnt hannah nangis..pkl 11 mlm kot ktorg blk n tgk hannah tido nyenyak.leganya ibu n babah..good girl!

cantik xsaya n hubby?mcm br kawen haha

bff lg sorg tgg turn nk kawen ;)
ieja yg tgh mandung..bunting pelamin yee

cantik kan ecah?ensem kan apad? hihi congrats kawan!
ok bye..entry yg lapuk

Thursday, May 5, 2011

mother's day

yeyy thn ni layak sambut mother's day..selame ni pon mmg layak.tp sbg anaik menyambut emak.kali ni ble menyambut sbg emak plakk..tp jgn dilupain, mak kte pon kene disambut bersekali.tambah2 plak thn ni dah ade dua mak..mak saya n mak nahar.nak sambut cne yeee???my mom xde wiken ni..kene gi kursus persaraan..huu jap je kan tibe2 mak dah nak bersara dah next year..pttnye 2 thn lps, tp tmbah 2 tahun jadi umor persaraan 58. besnye mak dah xkejeeee yeyyy (nape hepi? klu ddk uma lg bes la kottt..tp xpela hepi sbb mak dpt rehat n bercucuk tanam).. sempena mother's day nii.nk share cerite dr email yg mak sy fwd kan semalam. sila bace yeee

tajuknyee :  
Bacalah demi Ibu

Sabda Nabi SAW: sampai lah pesanku w/pun sepotong ayat….
Baca dengan penuh teliti, faham, amalkan dan sebar-sebarkan. Buka dada, buka minda dan azam sungguh-sungguh untuk kita sama-sama amal ilmu yang dikongsikan ini. 

Assalamualaikum Semua. 

Ceramah “Dahsyatnya Doa Seorang Ibu” oleh Ustaz Abdullah Mahmud, ustaz untuk angkatan tentera malaysia (Kor Agama Angkatan Tentera -KAGAT) sebelum ini.

Ibu Kita dan Kita Sebagai Ibu
 
Lapangnya masa kita ada kaitan dengan KEBERKATAN hidup kita. Ingat;
Kita adalah di bawah murka Allah apabila kita ada masa untuk buat benda tak baik, tapi sebaliknya takdak masa nak buat yang baik.
Jika kita tak pernah rasa cukup duit, maksudnya kita tidak diberi keberkatan oleh Allah. 

*** Setitik air mata ibu jatuh, 10 kebajikan anak akan hilang. So para ibu, jangan jatuh air mata anda yer. Dan para anak, jangan bagi ibu jatuhkan air matanya yer.
Kalau balik tengah malam, buka lampu dan cuba tengok atau tatap wajah ibu. Sebab wajah orang tidur akan menampakkan segalanya.

Ada 3 mata yang tak dijilat api neraka ;

1.        
Melihat kaabah sehingga menitis air mata
2.        
Membaca quran sehingga menitis air mata
3.        
Memandang wajah ibu yg sedar tidur / sedar hingga berlinangan air mata 

Ada 3 orang yang kita kena tengok dan selalu pandang dalam hidup kita, terutama tengok masa mereka tidur;

1.        
Anak
2.        
Ibu
3.        
Suami 

Tips Selingan: kata ustaz, kalau kita ada perselisih faham dengan suami sampai nak bercerai, tengak laa muka bila dia tidur. Kalau masih timbul perasan kasih-sayang, cinta, rindu atau simpati, janganlah bercerai. Tapi jika tiada langsung rasa tu semua, maksudnya jodoh dah memang takde, boleh teruskan pergi mahkamah la. 

Orang yang selalu menatap dan memandang ibunya takkan menangis di hari kematian ibunya (tak menangis teruk la). Jadi, bagi siapa yang masih ada ibu, pandang laa ibu selalu. Dapat pahala tau.
Adalah menjadi satu dosa jika kita mengguna jari telunjuk untuk menujukkan sesuatu pada ibu (dianggap tidak beradab). So, kalau nak tunjukkan sesuatu, tunjukkanlah dengan baik-baik dan penuh rasa hormat.
Sabda Nabi SAW: sampai lah pesanku w/pun sepotong ayat….

Baca dengan penuh teliti, faham, amalkan dan sebar-sebarkan. Buka dada, buka minda dan azam sungguh-sungguh untuk kita sama-sama amal ilmu yang dikongsikan ini.

Assalamualaikum Semua.
Ceramah “Dahsyatnya Doa Seorang Ibu” oleh Ustaz Abdullah Mahmud, ustaz untuk angkatan tentera malaysia (Kor Agama Angkatan Tentera -KAGAT) sebelum ini.

Kalau ada niat yang baik, teruskan laa. InsyaAllah, Allah akan bersama, jangan takut.
Kalau tak mampu lakukan sesuatu, pasang niat pun dah kira ok. Jadi, kalau tak mampu nak tolong orang, pasang niat ikhlas kita nak tolong pun dah memadai (kalau tak mampu). Kalau mampu tolong, tapi hanya pasang niat jer tu, tu lain cerita yer.

*** Kalau kita tak mampu letakkan diri kita di tempat yang terbaik, Allah akan letakkan kita di tempat terbaik, dengan syarat letakkan ibu kita di tempat yang terbaik!

Tips supaya makbulkan doa (melalui Wasilah Amal)
 
Ada kaedah yang mana kita boleh minta atau mohon bantuan daripada Allah, iaitu dengan “mengungkit” kebaikan yang kita lakukan supaya Allah makbulkan doa kita. Kaedah tu dipanggil “wasilah amal”. Contoh nak buat wasilah amal ialah kita berdoa seperti berikut ;

“Ya Allah semalam aku sudah bersedekah sebanyak RM1, kalau itu satu kebaikan jadikanlah ia penyebab makbulnya doaku ini”
 
*** Paling banyak buat baik dengan ibu kita, lagi mustajab. Maksudnya wasilah amal ni sangat berkesan kalau yang dituntut tadi adalah hal-hal yang berkaitan kebaikan yang kita buat kepada ibu kita. (Tapi geng, kalau sedekah RM1 takkan nak tuntutkan. huhu)

Apabila ditimpa sakit atau musibah
 
Antara lain yang boleh dituntut adalah apabila kita ditimpa sakit/musibah ialah;
  • Kalau ditimpa sakit, baca laa “Innalillahi wainnaillaihirojjiuun”. Kemudian, kita berdoa dengan Allah ;
“Ya Allah, berilah pahala besar untuk sakit yang aku tanggung ini”
“Ya Allah, bagilah aku keampunan dosa atas sakit ku ini”

 
Hatta, kebaikan kita suapkan makanan untuk anak pun kita boleh tuntut, apatah lagi sedekah kepada ibu dan orang yang memerlukan.

*** Barang siapa yang tidak mendoakan ibu selepas sembahyang untuk ibu yang sudah meninggal dunia, maka dia dikira sebagai anak derhaka. Walaupun pada waktu ibunya hidup, dia tak pernah menderhaka. Maksudnya jika ibu masih hidup atau telah tiada, selepas setiap solat kita mesti mendoakan ibu kita!

Ingat : Doa orang yang masih hidup adalah makbul untuk orang yang hidup atau pun orang yang sudah meninggal dunia. Jadi, pastikan kita sentiasa doakan ibu kita, terutamanya ibu yang telah tiada!

*** Doa orang yang mati pun makbul untuk orang yang masih hidup.

Masa ni ustaz tu bagi contoh sadis sikit. Sedih gak laa. Pergi la ke pusara mak kita cakap;
“Mak, esok anak saya nak kawin, kalau mak ada, tentu mak bahagia tengok cucu mak kawin kan” atau “Ayah, saya nak kawin esok, kalau ayah ada, pasti ayah akan gembira tengok saya kan…”
Ustaz kata, luahkan kepada ibu/bapa yang telah tiada kerana mereka boleh mendengar dan mereka boleh mendoakan kita dari sana .

Adab pergi atau melalui kawasan perkuburan
 
Bila lalu kawasan perkuburan, perlahankan kenderaan dan beri salam! Penghuni kubur akan mendoakan kita balik seperti doa mereka “Berkatilah si A ini” dan jika tak bagi salam, mereka akan kata “celakah lah orang ini”. Jadi, jangan lupa bagi salam pada ahli-ahli kubur kalau pergi ke kubur yer.
Tanda-tanda murka Allah atas muka bumi ni ialah antara lainnya, kita simpan harta sampai mati tak pernah sempat untuk kita keluarkan.
***Sesiapa yang selalu bersedekah selalu, maka dia takkan miskin selamanya…

Tips mudah untuk menderma

Bila nak berbelanja atau ber shopping, selalu lah peruntukkan duit untuk sedekah, kerana dalam duit kita tu ada hak orang susah. Jadi bila orang buta datang masa makan, bagi laa duit tu sikit. Allah hantarkan orang-orang susah ini datang pada kita minta sedekah, ini peluang kita untuk dapatkan pahala! Maka, jangan lah lepaskan peluang buat baik.

*** Jika mak kita sudah meninggal dan semasa hayatnya kita ada peruntukkan wang untuk dia, bila mak kita dah takde, teruskan memberi peruntukkan tu sebagai sedekah. Jangan kurangkan peruntukkan!! Semasa bersedekah, niatkan begini ;

“Ya Allah, aku sedekahkan bagi pihak ibuku, semoga pahala sedekah ni sampai kepada ibuku”.
 
Itu lah yang patut kita buat supaya ibu kita bahagia di sana .
Kalau kita susah nak bersedekah, bayangkan wajah ibu kita, baru kita ringan tangan nak bersedekah.

*** Allah panjangkan usia ibu dan bapa supaya dia sakit dan nyanyuk untuk beri syurga pada anak anaknya. Maka, jagalah mereka dengan baik. Insyallah, syurga balasannya. Jadi kalau tahu ibu/bapa sakit, berebutlah menjaga ibu/bapa kita. Besar sangat pahalanya.

Allah kalau boleh taknak kita masuk neraka, jadi Allah takkan matikan seseorang dalam keadaan kotor dan berdosa. Jadi dia bagi kita sakit/malu/miskin untuk membersihkan kita sebelum DIA mengambil kita balik.

Selalu Bergaduh Dengan Ibu

Jika ada antara kita yang selalu bergaduh dengan ibu, ada kemungkinan juga kita diganggu saka.

Antara ganguan saka ;
  • Selalu mimpi bayi/budak. Dukung bayi, susu bayi.
  • Selalu mimpi jatuh dari tempat tinggi
  • Selalu sakit tulang belakang
  • Rasa seperti tulang belakang bengkok
  • Selalu rasa mengantuk selepas asar
Saka boleh dipindahkan melalui harta pusaka, walaupun sebiji pinggan. Boleh juga dipindahkan melalui amalan tertentu dan sentuhan.

Simptom dah terkena saka ialah ;
  • Tak boleh tidur lena tapi bila dekat azan subuh, senang terlena.
  • Bila dah peringkat teruk, di usia tua kita, tengah malam selalu lapar
  • Susah nak dapat anak, senang gugur
  • Ada rasa kelibat orang lalu
  • Yang lagi parah, saka bersetubuh dengan kita, mengandung tapi anak hilang dalam kandungan. Jadi bila kita “bersama”, berbual-bual la sedikit kerana saka menyerupai suami kita dan dia datang dalam keadaan diam.
Antara cara hilangkan saka ialah dengan berzikir “Laillahaillalah” 700,000 sampai habis, insyallah saka akan cair dan keluar dari badan. 

Antara penyakit yang biasanya disebabkan saka adalah kanser payu dara, kanser rahim dan kanser tulang.
3 penyakit yang tiada ubat yang penyakitnya adalah datang dari syaitan adalah KANSER, AIDS dan LEUKEMIA.

Kalau dapat ni, pergi la berusaha merawat di pusat-pusat perawatan cara islam juga.
Kalau ibu kita sakit kanser dan dia tak mampu berzikir, kita boleh tolong zikirkan.
Kalau ada penyakit was was, bacalah surah al-ikhlas ; “Qulhuwallahuahad…” 1000x sehari

Tips atau petua kalau anak lari dari rumah
 
Kalau anak lari dari rumah, gantungkan bajunya di ‘hanger’ atau penggantung baju, kemudian anginkan baju tersebut. Hadiahkan surah al-ikhlas setiap hari.
Masa laungan azan yang pertama, panggilah nama anak kita, insyaAllah akan sampai panggilan kita kepadanya.

Tips atau petua kalau anak degil
 
*** Bila anak dah tidur, duduk di hujung kepala anak dan pangil roh anak. Ni seram sikit masa nak buat hehehe. Mula-mula jer seram, lepas tu dah biasa ok la.

Contoh seruan yang boleh dibuat;

“Wahai roh anakku “nama anak”, jadilah kamu roh yang baik, roh yang bertimbang rasa pada ibu dan bapa, roh yang taat pada Allah, roh yang sayang sesama manusia.”
 
You can ask anything! Anda boleh doakan apa saja. Nak anak senang bangun ke sekolah, cakaplah supaya roh anak itu senang bangun tidur. Just try and see.

So, info dah disampaikan, marilah kita sama-sama praktikan mana-mana yang boleh. Sebarkan info ini kepada kawan-kawan yang lain.

Wallahua'lam..Selamat beramal.

pjg ni tazkirah..cara nak sambut Mother's Day masih belum taw lagi.bwk gi spa je la kot ehehe

Wednesday, May 4, 2011

breastfeed or bottle feed

KALAU BREASTFEED:

  •  hari2 tido xcukup smpai anak da xbreastfeed lagi..kalau niat nk bf smpai umo 2thn, agknye 2thn ke xcukup tido??hmmm maybe bile anak da amik solid, ok skt kot ;)
  •  hari2 balik keje, anak nk menempel je so uma besepah
  •  hari2 nak masak pon xsempat sgt
  •  hari2 kene turunkan susu frozen..klu lupe, mmg kelam kabut pg esoknya
  •  hari2 kene kemas beg ebm..
  •  hari2 kene bgn awal utk express susu sbb nk pastikan ebm cukup. skrg da kurg skt sbb mls nk bgn awal..dl2 kene bgn pukul 5am utk siapkan macam2 fuhhh
  •  hari2 kena pump susu kt opis utk pastikan susu cukup
  •  bila dah amalkan breastfeed, kne pump sbb breast sakit..kdg2 kalau de miting seksa wooo
  •  skrg wiken pon bg hannah pakai botol sbb nk aja suke botol..takot nnt kne gi kusus sian plak kt hannah. so, kdg2 nk gi jln2, kene benti mana2 utk pump susu (xde pump manual/bateri/medela la katekan) haha
  •  kadang2 je dpt masak..tu pon kalau hubby de kt uma nk tgk2 kan hannah 
  •  bile gi jln2..kne bawak ebm..bila anak nak susu, kene panaskan susu dl...then br bg. kadang2 susu tumpah2 dlm kete.kdg2 xcukup tgn nk tuang air panas, nk rendam susu lg..nk tgg panas lagi. hannah da ngamuk2 ishhhh (sbnrnye kalau direct feed sgtlaaa senang.tp sbb nk soh hannah suke botol, tepakse la wt cmni) adehh
  •   pegi mn2 sntiasa kene bwk beg pump yg berat tu + ice pack + botol susu + pembungkus susu + getah + label (kdg2 lupe bwk label, pastu simpan kat peti ais xde label..pastu da penin xtau tu susu bile ish2 )
  •  hari2 badan sakit2 sbb mlm2 tido mengiring je n posisi menyusu agak meletihkan..
  •  tiap2 jumaat sy mesti flat je..mate ngantok sgt2 n kdg2 blur nk wt keje..da mkn shaklee tp rse cm sm jehh :p

KALAU BOTTLE FEED/ formula milk

  •  budak cpt kyg..klu skali minum 4 oz..ble thn 3-4 jam. mlm2 ibu akan dpt tido yg cukup or at least..berkualiti
  •  susu formula tuh bg je setin kt babysitter..lg sebulan kot br kne bg lagi
  • sape2 pon ble bagikan susu..xyah nk tunggu ibu jee. so, ibu ble la wt bnde lain cthnye gi spa :p
  •  kalau gi jln2..bancuh susu siap2, ltk kt warmer. bile anak nk susu, tinggal amik je trus bg..(klu frozen ebm, ble ke eh wt cmni?ade yg penah try x??sbb katenye..ebm frozen, lps dipanaskan kene hbskan dlm mase sejam. tp kate kawan saya..xpyh skema sgt huhuhu (sy skema..sekian)

pe lg eh? tp sy rase2nyeee..bottle feed mmg byk x lebih sng kot. cuma yg xsenang adalah kewangan yg perlu dibelanjakan utk beli susu..hihi owh beli susu murah2 pon still wang jgk kann??susu ibu kompem2 lah free...n bkn dari lembu!

walaupun tepaksa hadapi semua kesusahan tesebut di atas...I am happy cause I've made a right decision to breastfeed Hannah.. sebab kebahagian dapat memeluk bayi kte so close sgtlah best. sebab kebahagian dan kasih sayang yg akan kte dapat insyaAllah berlanjutan smpai anak dah besar n smpai bila2..sebab kebahagiaan membesarkan anak dgn susu kita sndri is self-satisfaction yg plg tidak ternilai..lebih2 lagi ble nmpk pembesaran hannah skrg  ni whereas hannah exclusively breastfeeding selama 6 bln..insyaallah dlm 10 hr lagi =)

now hannah da 5 bln lebih. dah pandai n dapat rasa die sayangkan ibunya..kalau blk keje je, bile ibu smpai..hannah da depang tgn soh angkat cpt2. lps tu dok gomol la muke kt muke ibu smpai muke ibu penuh air liur hannah. pg2 anta kat bbsitter pon, ibu dtg dkt nak kiss..tp hannah sebuk depang tgn ingat nk amik die..ibu nk kiss bye2 jela syg..rse nk amik blk bwk gi keje jeh huhu mlm2 bile ibu ilang dr mate..meti menguek kuat2. bile nmpk ibu, terus sengih hihi power tul seorg ibu kann??besstttt!!

mse hannah kecik2..dpt bf sepenuh masa.best sgt2.xyah leceh bwk botol huhu

hehe tujela entry kali ni..nnt bace blk utk anak kedua..n kena rase serba slh kalau x bf anak kedua..susah skt, asalkan sume dpt sama rata.insyaAllah kalau ada kudrat dan kesihatan. Amiin...

Tuesday, May 3, 2011

hannah 5 bln

bole ke wt entry yg spttnye sebulan lps dibuat..backdated tarikh publish? uh skrg hannah da 6bln setgh..yg 5 bln br nk wat..saba jelaa.adela kot yg sikit2 ingat masa hannah 5 bln setgh pye progress

1. boleh pusing2 smbil menyiarap..mase 5 bln lebih hannah da pusing 360 degree. mula2 saje je tarik barang dr depan hannah..skali tgk2 die pandang2...skali bdn die gerak ke arah barang tu huhu eksaited jeh


pastu marah bila die da nk dpt barang tu..sy alihkan huhu siannn

2. hannah suke kepak2 tgn mcm nk fly bile excited hihi sy pon excited...asik gelakkan je. sgt2 menggembirakan hati ibu la hannah ni..tq sayang~

tomei jee..eh ble ke ngaku anak sndri comei?huu

3. hannah wt mini push-ups..tp tgn tu tolak ke dpn. so, reverse jelaa maknanyee...ni pon klaka jgk. bes betul gelakkan anak hihi cute nye

sbnrnye nak amik caterpillar

lawak je..mmg xkn dpt la kot klu da ke belakang
ngamuk sbb xdpt2 haha
 pe lagi yeee..hrmmm

4. owh de satu mlm tu..hannah ckp byk sgt.seminit lebih xberenti..smpai air liur da meleleh2...nk ltk video cm xbape reti..ade gmba je.mulut hannah tgh kumat kamit smpai senget2 laa...nk ckp byk sgt la tu. sblm tu ktorg tgh aja hannah sebut eiii-buuuuu..baaa-baahhhhh byk2 kali smpai muncung2. tiba2 hannah pon nk join huuu



 
5.  sblm ni kalau sy solat, letak hannah kt tepi besame menan2 die...dptla jgk bethn smpai 2 rakaat kot br die start nangis..tp skrg tak lagi. xsempat rukuk rakaat petame da nangis meleleh2 air mate..geram je bdk ni.lps solat cpt2 angkat bdk tu..muke da sememeh behingus2 hehe ciann baby ibu
 

sbnrnye sbb da ngntok sgt...kt bb sitter hannah kurang tido.
da tu je kot..da xhengat lahh. ok bye...
hannah's funny face hehe