Abang n Huny

Daisypath Anniversary tickers

Thursday, June 2, 2011

babysitter baru

harini sy hantar hannah kt babysitter baru..jumaat lps adalah hari last anta kt akak yg lame tuh..sebabnye adalah..masa amik hannah ptg jumaat tu, akak tu ckp..aini, da telanjur aini mmg tgh cr org nk jg..akak rase lg cpt lg baguslah. aku pon oh oh yeke kak..em ok la kak. kua je uma trus nangis..aduh pedihnye hati ni bile tau org xnk jg anak kite..pttla kakak sy sedih sgt masa adli kene cmni jgk. tp yg kakak sy lg teruk kot..die mintak baya lebih sbb anak sedare sy mkn byk..siap wt list sarapn rm2, tghari rm3, minum ptg rm2..cmtula lebey kurang..so, die nk tmbahan rm50 sebulan. bkn takat kakak saya, auntie2 n nenek2 adli pon rse bengang gile mase tu.yela kan..klu nk mintak lebih, bitau jela..ckp jelaa brg da naik ke ape..org paham kot. ni nk ckp anak kte mnghabiskan duit die plak..pastu gaye ckp mkn tghari rm3 tu..mcmla die belikan nasi bungkus ke hape..bdk sethn setgh byk mn sgtlaa mkn kannn. eh tesasul cite psl adli plak...

sambung balik cite...start minggu ni, mil sy yg jg hannah. mil tepakse bekorban kehidupan sosial di kondo rakyat, pantai dalam yg begitu ramai kwn itu dan menetap di umah saya dari ri ahad lepas..saya kesian sbnrnye nak suruh mil jg..sbb tau meti die boring..lps tu plak xdpt nk menjahit, mesti laa lagi boring.so, setlh 2-3 org sms sy psl tye nk jg anak ni...mlm smlm ktorg pon pegilaa ke umah2 bekenaan..dua je sbnrnye.lg sorg tu die ckp xle amik bb yg tdo buai..sbb da de baby tdo buai jgk..takot xble handle dua2. sesetgh babysitter ni mmg baik.sbnrnye akak yg jg hannah dl pon baik orgnye..mmg die da xlarat sgt kott. xpelah, dr die xlarat ckp larat patu di biar2 kan anak kite..baiklaa die bitau siap2 kann. (positive thinking..sy mmg baik orgnye.time kasih)

doa saya n hubby:

           harap2 baby sitter ni baik orgnye..lembut hatinya..penuh rase kasih sayang kpd hannah spt anaknya sendiri..semoga hannah sentiasa sehat, panjang umur, baik pekertinya, mudah dijaga, disayangi dan disenangi penjaga-penjaganya..amiin
be a happy baby always ye hannah sayang



2 comments:

  1. eh geram lak aku dengar pasal BS mintak bayar lebey tu huhu
    cam aku mmg prepare sume makanan rayyan..
    dari bekpes, lunch, minum ptg antar biskut je..
    Huhuhu kdg2 aku ni sebulan rajen gak cuti takde plak aku nak berkira tolak gaji bagai..
    isk gerammmm

    ReplyDelete
  2. tula kan jue...pdhal sblm ni nmpk cm sayang je dgn anak kte..agknye kne cucuk dgn kwn2 BS lain soh mintak baya lebih. tahlaa..tp kakak aku sll jgk bwkkn brekfes utk femily die sumee..xdela bekire pon..hurmm saba jelaa

    ReplyDelete

tq for caring n sharing =)