Abang n Huny

Daisypath Anniversary tickers

Thursday, July 14, 2011

lagi 2 hari

insyaAllah kalau hari ni habis pose..tinggal 2 hari je lg nk ganti. ingat nk ganti straight jumaat sabtu..tp cm gigih sgt plak..xpelah mgg dpn sambung balek. harap2 sempat =) 

sepanjang berpuasa 3 hari ni..ebm sy kurang skt. maybe sbb pam 2x je kt ofis. maybe sbb skrg da xrajin sgt pam. n maybe sbb xcukup air dlm badan?? 2x pam, utk ri selasa n rabu dapat 12 Oz n 12 1/2 Oz jeh..besenya klu pam 3x dpt dlm 18 Oz je pun..kurg skt kot. ke sbb pam 2x je eh??mungkin jgk kan..ibu preserve air dlm bdn skt sbb nnt haus yg amat lahh..sll klu pagi2 time first pump tu ble dpt hampir 10 Oz, tp da 3 hari ni..plg byk 7 1/2 Oz je. 

okla tu kan..lgpon hannah minum plg byk pon 13 oz je sehari. insyaAllah masih mencukupi utk Hannah. hurm skrg ni sy bg Hannah frozen EBM je sbb stock byk sgt n takot expired..walaupon da beli deep freezer, tp still klu ble xmo la susu tu lame sgt kan..takot saket perot plak baby ituu. 

owhh sy telah beli deep freezer 2bln lps sbb mase tu stock byk sgt lebih. sehari pam 23 Oz, Hannah minum 15 Oz top je..hari2 ade extra stock 8 Oz..bile umo da 6 bulan....kirela sndri bape peket susu da ade... malas nk kirekan :p so, sy menumpang susu kt uma mak sy smpai penuh peti ais..tumpang MIL jgk smpai suku penuh la kot sbb tumpang pintu je. patu tiap kali bkk peti ais meti jatuh susu2 tu..smpai ade yg da bocor. siap ada yg jatuh xperasan..patu cair n rosak begitu shj..sedih tauhu. sy simpan susu gune plastik pkai buang jee. klu pkai bekas kne basuh + steril..malaslaaaa. pakai yg ni je 


harga boleh tahan..rm 29.90.klu jadi member babymanja ble dpt RM22.90 utk 100 keping. ok jgk kn? sbb sy pemalas..kre oklah tuu

hubby saya ke Sarawak selama 10 hari katanya..max 10 hari, harap2 blk lah awal skt..so, klu kre 10 hari..21 July ni baliklah die..lambatnyeee. susah skrg ni bile hubby xde (makin ssh sbnrnye..sbb dl pon mmg ssh) sbb hannah da pndai merangkak n mengesot. (mengesot lagi laju la tapi) so, bile saya nk gi saho..mesti risau sangat. takot Hannah terjaga..patu cari saya n jatuh katil. klu dl xpndai gerak lagi, trus je nangis. skrg da pandai bawak diri..nk cari ibu die pon sndri2 jeee. smlm mase sy siap2 kan brg utk Hannah ke babysitter, masok bilik tgk hannah da kt tepi katil tgh tgk2 kt bawah. seriau sungguh.trus jerit..n nasib bek sbb tekejut, Hannah xmara ke depan..klu jatuh tuuu ishh meti kepala kne dl.. da pesan kt hubby soh ltk tilam kt bawah je..xpyh pkai katil. tp xbuat2 lagi..lps blk dr sarawak la gamaknyee. harap xpostpone dah : |

hurm smlm bebuke pose dgn meriah sbb gi uma sazlina kwn sy di ukm, n kemudian di german..selain itu adalah cik whitepurpleflower @ aishah dan juga dila anuar..memandangkan hubby saya xde, saya diambil oleh dila + boipren n dihantar oleh aishah ke n dr rumah saz.... uma saz mmg santek! Hannah pon sgt excited taw. tepok sn2 sini. cuit sn sini..siap nk bkk lemari org lg. haishhh

ni sesi potong kek bday girl yg xde s )
hannah ade abg ensem..
muke hepi je kami kan..xsunyi kt uma =)

belagak bediri sblh tgn, merangkak pon xpas sgt lagi

tgk tu tangan tepuk2 laju2 smpai xdpt snap gmba yg elok
bestie sy for life..insyaAllah
mkn teppanyaki kt uma saz sempena berpuasa ganti beramai2...sodappp. hannah mkn mangga. beria2 taw. lps 2 slice, mkn bubur je hehe sian die. xdpt teppanyaki. lps mkn teppanyaki, mkn cis kek bday girl tp bday girl xde tu..owh sedaplah kek tu.teringat2 smpai skrg lah walaupon gune cheese philedelphia expired 5 bulan lps : |
 
br nk start masak

banyak...sedappp!

comotnye ibu
jadi, sy seronok smlm..otw pegi uma saz, kol mak saya ajak tido uma supaya saya menjadi lagi seronok..n mak saya setuju hehe mlm ni mak saya tido uma dgn ktorg..yeyyy yeyyyy tapi nk kne subscribe channel 715 sbb mak sy nk tgk cite korea..mak sy gt fanatik ok smpai org ramai kt uma pon mengadap tibi ajee ish2


p/s: lps hubby balek dr sarawak, saya kene gi kursus 23-29 hb..sgt sedih. lamenye kene kusus.dhla xpena tinggalkan Hannah satu mlm pon. semoga Hannah pandai membawa dirinya masa ibu xde nnt. hari2 saya nangis memikirkan kene gi kursus tu. semoga Allah menjadikan saya lebih tabah, kuat dan sabar dalam menghadapi liku2 kehidupan sebagai seorang ibu, isteri dan juga anak kepada kedua ibu bapa saya. semoga segala pengorbanan akan dibalas dgn anak2 yang soleh dan solehah serta kebahgiaan dan kerahmatan hidup berkeluarga. amiin 

.
.
.
.
: -)
[senyum pahit]

5 comments:

  1. jadi, sy seronok smlm <--- haha ayat sin can

    ReplyDelete
  2. turut sedih hannah kena tinggal :(

    ReplyDelete
  3. sinchan yg tiru aku la sazzz
    zla..sgt sedih. rse cm nk cr keje swasta haha

    ReplyDelete
  4. keje swasta?lagi busy lah aini.nnt kene OT balek lambat,kdg2 tak balek tido opis.haha tu opis ayah aku lah.

    ReplyDelete
  5. alaa lg lmbt ke?keje swasta yg blk awal xde ek?aaa xnk keje la..jd pembantu kt spa + kontrak hantaran ble x? :p

    ReplyDelete

tq for caring n sharing =)