Abang n Huny

Daisypath Anniversary tickers

Thursday, January 10, 2013

Penipuan Kad Kredit




Tadi.. Baru Je Tadi. Saya Dapat Call Daripada Maybank Katenya. No Yang Kua Tulis ‘BLOCKED’. Berkenaan Dengan Visa Debit Card Saya. Korang Ade X? Yg Gmba Ceri Tu.. Haa Die Cakap La Bank Dapat Banyak Aduan Yang Visa Debit Card Ni Banyak Gangguan Dan Masalah. Cth Cam Swap Xle Detect. Transaction Failed Sume. Pastu Die Tye Saye Penah Swap X? Beli Online Dsb Guna Kad Ni.. So Saya Jawab La Penah. Takde Masalah. So, Dia Tanya Lagi.. Boleh Puan Bagi Tarikh Expired Kad Visa Puan. Ni Utk Kami Semak Lah Dan Report Kan Tentang Kad-Kad Bermasalah Dsb. Pastu Saya Bagila Expired Date Visa Card. Pastu Die Bebel2 Lagi Yg Saya Xbape Paham. India Kan..Ckp Slang Die Kan. Lepas Tu Kat Belakang Dgn Bunyi Suara Org2 India Tengah Borak2. Ade La Rse Pelik Sikit. Tapi Saya Teruskan Jgk Layan. 

Lepas Tu Tanya, Ok Puan. No Kad Puan Berapa Ye? Yang No Dkt Cip Kuning Tu. Mula Dari 4283.. Saya Cakap. Ape Die? Tak Faham.. Die Ckp Lagi Yg Lps No 4283 3200 Tu No Ape.. Saya Nk Verify Kan Kad Puan. Saya Pon Bitaula Dgn Jujur Nya. Sbb Bila Die Dpt Sebut 8 Digit Pertama, So Macam OK La Kot. Tapi Dalam Hati Saya.. Klu Die Mintak Cvv Jugak Ni. Mmg Penipu Ni. So, Die Cakap..Ok Puan Jadi No Kad Puan 4283 3200 Xxxx Xxxx Dan Tarikh Luput 09/Xx Ye. Betul Ye Puan? Saya Cakap Aah Betul. 

Ok Puan, Boleh Puan Bagi No Membership Puan X. Saya Mcm Pelik.. Ha? No Ape Tu? Die Cakap, Masa Bank Bg Card Tu Ade No Membership. Puan Ada Tak Tandatangan Dkt Blkg Kad Tu? Saya Cakap, Ada. Ha Yg No Dkt Sblh Tandatangan Tu. Saya Pon Mula Laa Terase Kebodohan Melampau Yg Telah Sy Buat. Alamakk Penipuu..Aku Da Tekenaa. Terus Saya Cakap.. Eh Ini Bukan No Security Ke? Kenapa U Nak Tau Plak. Die Cakap Eh Bukan Puan, Ni Bukan No Security. No Membership. Klu No Security Die Xkan Tulis Dkt Kad. Bahaya lah. Klu Security Bank Akan Wat Mcm No Pin Atm Kad Kite. Patu Sy Ckp, Eh Kalau Saya Bagi Awak Ble Buat Transaction Lah Macam Ni. Eh Tak Puan, Ni No Membership. Xefek Ape2.. Siot Punye Pompan. Penipu Nak Mamfus. Terus Saya Cakap, Ok Xpela. Nnt Sy Gi Bank Sndiri. Terus Dgn Pantasnya Die Jawab.. Ok Puan, Terima Kasih. N Letak Fon.

Bullshit Sungguh Penipu2 Nii... Saya Pon Terus Cemas Sbb Da Reveal No Kad Dgn Expired Date Kad. Bitau Hubby, Hubby Da Bebel2.. Then, Saya Terus Call Customer Service Maybank Dan Bgtau Kejadian Tadi. Cerita La Yg Org Ni Call Mintak No Ni Sume Bla BLa.. Cust Service TU Pon Bg Nasihat.. Puan, Utk Makluman Bank Xkan Telefon Dan Mintak Apa2 Maklumat Dr Customer. So, Die Cadangkan Sy Terminate Kad Saya Tu Secepat Mungkin. Sbb Dgn Dua No./ Maklumat Yg Sy Bagi Tu.. Online Transaction Masih Boleh Dibuat. 

Lepas Da Verify Sume Maklumat Peribadi, Kad Saya Dah Pon Berjaya Di Terminate. Knela Buat Kad Baru Dgn Caj RM12. Tak Pasal2 Tambah Kerja Nk Kne Gi Wat Kad + Baya RM12 Kan. And Setakat Yg Sy Cek Akaun Saya Setakat Ni, Semua Masih Selamat. Hopefully Penipu Tersebut Tak Dapat Apa2 Keuntungan Dari Saya.. N Dari Kawan2 Jugak. Share The Info Pliss.. Moga2 Takde Yang Terkena Antara Kita.

Sila Berhati-Hati Apabila Dapat Panggilan Tak Bernombor.

Sila Berhati-Hati Apabila Pemanggil Mengaku Dari Pihak Bank. Bank Xkan Call Customer Utk Mintak Such Info.

Sila Berhati-Hati Setiap Masa. Banyak Sangat Penipu Di Luar Sana.

Yang Paling Penting, Kalau Dah Rse2 Mcm Kene Tipu, Cepat Report / Call Semula Bank N Tanya Apa Yg Patut Kite Buat Sbb Mcm Saya Laa Da Terbagi Info2 Yg Xsepatutnya. 

Aduhhh Senang Nye Nk Kena Tipu :(

Moga Kite Semua Dilindungi Allah S.W.T dari Perkara-Perkara Yang Merugikan..
 

No comments:

Post a Comment

tq for caring n sharing =)